skip to Main Content
Bokrecension

Bokrecension

Att få en bokrecension är något man som författare både längtar efter och fasar inför. Att få en positiv recension kan göra hela ens vecka, ett glatt hejarop, en kommentar eller ett inlägg som får en att kliva ur sin självförtroendedipp (de kommer oundvikligen med jämna mellanrum) och med förnyad kraft ta tag i sitt manus igen. Det är nog ingenting man direkt pratar om som författare men jag känner mig ganska övertygad om att alla gör det då och då, googlar sin bok för att se vad som sägs. Idag kan dessutom alla ge en bokrecension, alla bloggar, instagram- och facebookkonton lämnar dörren öppen för att både i bild och ord hissa eller dissa.

Man ska förstås försöka att ta alla bokrecensioner med en nypa salt. 80/20 om man har tur. 80 procent som tycker att den är okej eller bra och 20 procent som inte tycker om den alls, förmodligen skulle de då inte heller läsa – de tillhör helt enkelt inte din målgrupp vilket är lite förskonande 🙂 Men om vi går tillbaka till en positiv recension skulle jag verkligen rekommendera att spara dem. Jag brukar ta en bild när jag hittar en bokrecension som rosar det jag skrivit. Då kan jag gå tillbaka till den sedan när jag behöver påminna mig själv om att det faktiskt är någon som läser det jag skriver och tycker det är bra, kanske ser de fram emot nästa bok som jag själv undrar om jag någonsin ska få ur mig.

Jag var hos min frisör för ett tag sedan, vi pratade om att visa upp det man gör i sitt arbete i sociala medier och hon sa ”Varför inte bara gilla?” Det är bara en knapptryckning men den där lilla tummen betyder mycket trots allt för den som lagt upp inlägget/bilden, eller skrivit boken 🙂  #baragilla

This Post Has 2 Comments
  1. Hihi Det där är ju jag! Tyckte väl jag kände igen orden. ? Kan verkligen tänka mig att de där m kritik kan vara tufft. Samtidigt så är det ju så boken sprids.

Ha en fin fredag!

1. Visst är det du 🙂 och så glad jag blev! Tack snälla du för de orden, dem tog jag med mig! Absolut, all kritik är bra kritik för spridningens skull men det är ju alltid lite roligare att själv läsa det positiva. Trevlig helg till dig också!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Back To Top